نکات مهم در ایمنی آسانسور

آسانسور‌ها بخشی حساس و خطرآفرین ساختمان‌ها به‌حساب می‌آیند و از نظر عملکرد و ایمنی باید دائم بررسی شوند. بنابراین نیاز به نگهداری مناسب و بازرسی ادواری دارند؛ این را مقررات ملی ساختمان هم تأیید می‌کند.

توصیه های ایمنی در آسانسور

برای خرید و نصب آسانسور به شرکت های معتبر با سابقه کاری مطلوب مراجعه نمائید و در بازدید های دوره ای نیز از افراد متخصص و متبحر استفاده کنید.

هرگز بیش از ظرفیت اعلام شده سوار آسانسور نشوید. به طور کلی آسانسورهای استاندارد می بایست به سیستم اعلام ظرفیت غیر مجاز مجهز باشند.

فشار دادن کلیدهای آسانسور به صورت متناوب بپرهیزید . پیام های مورد نیاز تنها با یک با فشردن دکمه مورد نظر به سیستم هوشمند آسانسور ارسال شده و تکرار فشردن دکمه تاثیری در سرعت اجرای فرمان نداشته و تنها می تواند منجر به تداخل در روند کاری آسانسور و خراب شدن کلید های مربوطه شود.

در زمان هایی که ساختمان خالی از سکنه می باشد از استفاده از آسانسور بپرهیزید.

از بازدید های دوره ای و سرویس کردن آسانسور غافل نشوید و با پیگیری به موقع مانع از بروز حوادث نا گوار شوید

دلایل از کار افتادن آسانسورها

قطع برق ساختمان

استفاده نادرست مسافر از آسانسور

نقص مکانیکی و الکتریکی

نکات ایمنی در زمان گیر کردن آسانسور: اولین کار، برقراری ارتباط با بیرون از کابین است. پس به هیچ‌وجه درصدد باز کردن درهای کابین با اهرم نباشید. نگران سقوط آزاد نباشید، سیستم ترمز اضطراری آسانسور فعال شده و این سیستم مکانیکی است از کار نمی‌افتد. ضمن اینکه سیم بکسل‌های آسانسور دارای ضریب ایمنی بسیار بالایی هستند و امکان پاره شدنشان تقریبا غیر ممکن است.

سعی در باز کردن درب یا خارج شدن از قسمت باز بالای کابین نکنید. آسانسور ممکن است دوباره حرکت کند و ممکن است باعث نتایج جبران ناپذیری شود. پس صبر کنید تا متخصصان فنی یا گروه نجات به کمک شما بیایند.

استفاده از زنگ خطر آسانسور : زنگ خطر اطلاعات اندکی را به افراد بیرون آسانسور می‌دهد و تنها نشان می‌دهد که آسانسور در جایی از ساختمان گیر کرده است و کسی داخل آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰۵۱-۳۸۰۰۱